7. heinäkuuta 2014

Lämpöaaltoja!

Heinäkuu toi lämmön tullessaan. Olen aina tiennyt, että kyllä tämä mun synttärikuukausi on ehdottomasti paras. Tässä se on taas todistettu!

Me lomailemme edelleen osan perheestä voimin. Itse asiassa ihan kiva, että lapset saivat viettää loma-aikaa koko perheen kanssa huonompien kelien aikana, sillä lasten isä ei ole mikään helteen ja uimarantojen ystävä. Kun minä nurisin sateesta ja kylmyydestä, lapset potkivat futista hyväntuulisen isänsä kanssa pihalla. Nyt taas, kun miehestä on lämmön vuoksi kaikki energia kateissa, pääsee hän ilmastoidulle työpaikalleen evakkoon, kun taas minä hyrisen tyytyväisyyttä ja istun rantahiekalla linnaa rakentelemassa vaikka tuntikausia. Kaikki voittavat.

Pihalla on ihanaa. Odotan kovasti, että ensimmäiset tomaatit kypsyvät. Raakileita on ollut jo kolmisen viikkoa, mutta vihreänä ovat pysyneet. Hieman kateellisena kurkistin naapurin kasvihuoneeseen. Kolme viikkoa sitten istutetut pavut ovat triplasti avomaan naapureitaan kookkaampia, vaikka täällä ollaan harjoiteltu kasvamista jo viikkotolkulla...

Kasvimaa kärsii jalkapalloiskuista päivittäin, mutta sinnittelee vielä.

Tarha-alpi, jalopähkämö ja edessä ketoneilikka.
Minulla on ihan mielettömiä visioita pihan varalle, mutta useimpien toteutukseen tarvittaisiin a) iso auto ja sen kuski (kuskin ei tarvitse olla iso) ja b) rahaa. Kumpaakaan ei löydy mistään, joten unelmoin vain. On sekin ihan hauskaa...

Ei kommentteja: